SASKİ'nin diğer HES çalışmaları ne oldu?

Sakarya Su ve Kanalizasyon İdaresi'nin geçen yıl tamamlanması gereken ilk HES projesi bir türlü tamamlanamadı.

İddiaya göre planlanmayan çökmeler meydana geldi ve bu inşaatı geciktirdi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu ise kamuoyuna birkaç kez HES müteahhidinin yetersizliğinden yakındı.

Bu HES geç de olsa faaliyete geçecek.

Benim merak ettiğim Aziz Duran döneminde 3 HES için çalışma yapılmıştı.

Birincinin inşaatı artık tamamlanma aşamasında.

İkincinin lisansı Ocak 2011 yılında alındı.

İkinci HES lisansı alındığında Başkan Zeki Toçoğlu; 'İnşallah projemizi hazırlayıp en yakın zamanda Pamukova HES'in de ihalesine çıkarak bu çalışmayı da hayata geçirip, şehrimize büyük bir katkı sağlayacağız' şeklinde bir açıklama yapmıştı.

Ancak o yakın zaman bir türlü gelmedi.

İkinci HES inşaatı bir türlü başlayamadı.

Bu HES'le ilgili Başkan Zeki Toçoğlu üzerinde büyük baskılar olduğu, gecikmenin de bundan kaynaklandığı anlatılıyor.

AKP İstanbul Milletvekili Hakan Şükür'ün ortak olduğu bir şirketin bu HES işine talip olduğu konuşuluyor.

Son günlerde Hakan Şükür'ün adı tekrar Sakaryaspor'la birlikte anılmaya başlanınca bu dedikodular yine ortalıkta dolaşmaya başladı.

Bu konuşulanların doğruluğunu ispatlama şansım yok.

Ancak net olarak benim gördüğüm ve bildiğim şey Başkan Toçoğlu'nun ikinci HES projesini dondurmuş olması.

Bana göre Başkan Zeki Toçoğlu iki yılı aşkın bir süre önce lisans müjdesini verdiği ikinci HES projesinin neden geciktiğini kamuoyuna açıklamak zorunda

.

SASKİ'nin Kuzey Kolektörü ne oldu?

Bugün SASKİ'den başladık, SASKİ ile devam edelim.

SASKİ'nin 2008 yılında ihale ettiği 'Sapanca Gölü Kuzey Bölgesi Kanalizasyon İnşaatı Projesi'nin ihalesi Yenihaber'in gündeme getirdiği bazı usulsüzlük iddiaları sonrası 2010 yılının sonlarında iptal edildi.

Yüklenici firma SASKİ'yi mahkemeye verdi.

Polis SASKİ'yi bastı.

Ancak bilgisayarların hepsi temiz(!) çıktı.

Bu soruşturma devam ederken CHP Sapanca Belediye Meclis Üyesi Levent Reşat Erdoğan söz konusu ihaleyle ilgili olarak Sapanca Cumhuriyet Savcılığı'na bir suç duyurusunda bulundu.

Erdoğan, suç duyurusunun ardından yaptığı açıklamada, yeni belgelerde ihaleye fesat karıştırıldığının açıkça ortaya çıktığını ileri sürdü.

Erdoğan o gün Savcılığa verdiği ve altında SASKİ Genel Müdürü Rüstem Keleş'in ıslak imzasının olduğu belgeyi basın açıklamasında şöyle anlattı:

'Belgede kanalizasyon inşaatı yapımının yaklaşık maliyetinin 6 milyon 880 bin 520 TL olduğu açıkça görülmektedir. Ancak ihaleye davet edilen AK Parti Ordu Milletvekili Mustafa Hamarat'ın kardeşine ait olan Histaç Firması'nın teklifinin yaklaşık maliyetin çok üzerinde olduğu anlaşılınca yaklaşık maliyet değiştirilmiş ve dosya apar topar yeniden hazırlanarak yaklaşık maliyet 10 milyon 637 bin TL olarak belirlenmiştir. Bu düzenlemenin ardından ihale söz konusu firmaya 8 milyon 152 bin TL'ye verilmiştir. Bu şekilde ihaleye fesat karıştırılmıştır. Islak imzalı ve diğer ekli belgelerde işlemlerdeki fahiş hatalar açıkça ortaya koyulmaktadır.'

Bu iddianın ardından SASKİ Yönetimi de Levent Reşat Erdoğan hakkında suç duyurusunda bulundu.

Ancak bundan da bir şey çıkmadı.

Aradan 2 yıla yakın bir zaman geçti.

Kolektör inşaatı tamamlanmadı.

Sapanca Gölü'nün kuzeyinden Sapanca Gölü'ne kirlilik akıyor.

Burada sorulması gereken soru şu galiba:

Acaba kirlilik sadece Sapanca Gölü'ne mi akıyor?

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Sezai Matur - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sakarya Yenihaber Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sakarya Yenihaber Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Sakarya Yenihaber Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sakarya Yenihaber Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.